سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت)
سرخط خبرها

قفل‌ساز قفل‌دزد در مشهد دستگیر شد

  • کد خبر: ۱۸۶۱۵۶
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
قفل‌ساز قفل‌دزد در مشهد دستگیر شد
مأموران انتظامی مشهد با دستگیری متهم تحت تعقیب از راز ده‌ها فقره سرقت او پرده برداشت.

به گزارش شهرآرانیوز در ۲۴ ساعت گذشته، مأموران پلیس دو پرونده مربوط به سرقت و اخاذی یک مأمورنما را بررسی و در اقدامی ضربتی عاملان این سرقت‌ها را دستگیر کردند. مأموریت نخست، مربوط به چندین فقره سرقت سریالی در محدوده خیابان آیت‌ا... عبادی و شهید کاشانی بود. وقتی مغازه‌داران این محدوده از سرقت قفل‌های کتابی مغازه‌هایشان به پلیس شکایت داشتند. با دستور سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد، پیگیری این موضوع در دستورکار ضابطان قضایی قرار گرفت.

رسیدن به نتیجه با سرنخ‌هایی برای مأموران کلانتری شهید هاشمی‌نژاد همراه بود. در تمامی این سرقت‌ها قفل مغازه‌ها بدون خسارت و به‌طور صحیح و سالم باز شده بودند. نکته درخورتوجه هم این بود که فقط قفل‌ها سرقت شده و چیزی از داخل مغازه‌ها دزدیده نشده بود که این‌ها نشان می‌داد پای فردی متبحر در بازکردن قفل در میان است.

سرقت بدون تجهیزات ایمنی

تحقیقات مأموران دایره تجسس کلانتری شهید هاشمی‌نژاد با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته در محدوده سرقت‌ها ادامه داشت تا اینکه یکی از گروه‌های پیشگیری انتظامی، در نیمه‌شب چهارشنبه به مردی جوان که با خود کیسه‌ای برنجی حمل می‌کرد، مظنون و بلافاصله وارد عمل شدند و او را دستگیر کردند. در بازرسی از این فرد پانزده‌عدد قفل کتابی، دوازده‌عدد کلید، تعدادی سوزن و سمبه مخصوص بازکردن قفل و یک اره آهن‌بر کشف شد.

در بازجویی‌های پلیسی از این فرد نیز مشخص شد متهم سی‌ودوساله که اعتیاد به مواد مخدر صنعتی دارد، قبلا قفل‌ساز بوده است و شب‌ها با پرسه‌زنی بدون تجهیزات ایمنی، دست به سرقت قفل‌ها می‌زده که تبحرش بازکردن آن‌ها بوده است. این فرد که به‌دلیل اعتیاد روانه کمپ ترک اعتیاد شده بود، پس از برگشت به زندگی به‌دلیل بدهی‌های مکرر به صاحب مغازه و دیگر طلبکارانش، زندگی مخفیانه‌ای برای خود شروع کرده و برای تأمین هزینه مواد مخدر دست به سرقت قفل‌ها می‌زد. بعد هم برای قفل‌ها، کلید تهیه می‌کرد و آن‌ها را در بازارروز‌های مشهد می‌فروخت.

درهر صورت، این فرد پس از انتقال به کلانتری در بازجویی‌های به عمل آمده به سی‌فقره سرقت قفل‌های کتابی از مغازه‌ها طی ماه گذشته و فروش قفل‌های مسروقه در جمعه‌بازار به افراد مال‌خر اعتراف کرد. متهم پس از تشکیل پرونده با صدور حکمی روانه زندان شد.

دستگیری پلیس لباس جعلی

مأموریت دیگر پلیس مشهد، اما مربوط به شهرک غرب شهر بود. دستگیری متهمی که در پوشش مأمور در این محدوده دست به چندین مورد اخاذی زده بود. این فرد با لباس پلیس، وارد مغازه‌ها می‌شد و بیان می‌کرد که علیه آن‌ها شکایتی مطرح شده است یا اینکه مغازه‌دار را به گران‌فروشی متهم می‌کرد و در قبال این موضوع از فروشنده‌ها وجه نقد اخاذی می‌کرد.

این فرد که دارای سابقه کیفری است، به‌سراغ افرادی که مواد مخدر مصرف می‌کردند می‌رفت و از آنجا که می‌دانسته از او شکایتی نمی‌کنند، این افراد را هدف نیت مجرمانه خود قرار می‌داده و گوشی تلفن همراه و پول نقد آن‌ها را اخاذی می‌کرد. اما پس از اعلام شکایت‌های مردمی به نیروی انتظامی، جوان مأمورنما سرانجام به چنگ قانون افتاد. فرمانده انتظامی مشهد در این باره گفت: مأموران کلانتری قاسم‌آباد با تحقیقات میدانی، متهم را در حال پرسه‌زنی در محدوده بولوار اندیشه مشاهده و در اقدامی ضربتی وی را دستگیر کردند. در بازرسی از این فرد هم یک عدد بی‌سیم و یک عدد کلت قلابی کشف شد.

سرهنگ نگهبان تصریح کرد: متهم سی‌وشش‌ساله در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به شش‌فقره اخاذی در پوشش مأمور پلیس اعتراف کرده است. باتوجه به اینکه احتمال افزایش بزهکاری این شخص متصور است، مأمور تقلبی پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

طبق گفته فرمانده انتظامی مشهد شگرد مأمورنما‌ها این است که با واردکردن اتهاماتی مانند حمل مواد مخدر یا تخلفات صنفی به افرادی که از قبل شناسایی کرده‌اند، موجب آشفتگی طعمه خود شده و پس از نزدیک‌شدن به آنان در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت یا اخاذی می‌کنند. شهروندان در مقابله با افراد مأمورنما باید با هوشمندانه برخورد کنند. خون‌سردی خود را حفظ کرده و حتماً از آن‌ها کارت شناسایی معتبر درخواست کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->